Karar Yapıları ve Döngüler - Csharp Eğitim Dünyası haber yazılımı

Top Ad unit 728 × 90

Konularımız

random
[post_ad]

Karar Yapıları ve Döngüler

 Değişkenler ve Veri Tipleri 1 | Ebubekir Bastama


 

Karar Yapıları ve Döngüler 

KARAR YAPILARI 

Karar yapıları bilgisayarın iki ya da daha fazla akış bulunması durumunda seçim yapabilmesini sağlayan mantık yapılarıdır. 

  Karar yapıları olmadan yapılacak işlemler, basit hesaplamaların ötesine geçemeyecektir. 
 
  Karar mekanizması günlük yaşamımızda yaptığımız her seçime benzer özellikler sağladığından anlaşılması kolay mantıksal gruplardandır.     
  Günlük yaşantımız ile bu mantıksal yapıyı açıklamak istersek; hayatımızda yaptığımız seçimler bu mekanizma için doğru bir tanımlama olacaktır. 

   Örneğin bilgisayar oyunu satın almak istediğimizde kendimize ne tür bir oyun almak istediğimiz ile ilgili oyunların listesini çıkartırız, karar mekanizması bu aşamada karşımıza çıkar ve şu sorunun cevabını arar? Eğer oyun listemdeki özelliklere sahipse alabilirim, eğer sahip değilse başka bir oyunu incelemeliyim. 

   C# programlama dilinde karar yapıları incelendiği zaman, karşımıza iki farklı yapı çıkmaktadır.
  1. if(eğer)        – else (başka)
  2. switch(değişim) - case (durum)’dir.
 Bu yapılar kullanılarak tek koşullu, çok koşullu ve iç içe karar yapıları oluşturulabilir.

If- Else Yapısı

 Programlamanın temelinde yazılan kodların belli bir akış içerisinde ilerlediğinden bahsetmiştik. 

    Bu akışın farklılaştırılabilmesi için gerekli olan yapı if (eğer) ve else (başka) ile gerçekleşmektedir. 

   If ve else kod bloğu verinin doğru ya da yanlış olmasını baz alarak akışı değiştirir ve bazı kod bloklarının çalıştırılmamasını sağlar. Else kullanımı zorunlu değildir, else kullanılmadığı zaman sadece if içerisindeki koşulun sağlanması şartı aranarak işlem yapılabilir veya çıktı alınabilir. Fakat else kullanılmadığında bazen mantıksal hatlara yol açabilir.

Switch - Case Yapısı

  Bu yapı farklı durumların dallanması ile oluşan ifadelerde if-else blokları yerine kullanılabilen karar mekanizmasıdır.

 Switch–case yapısı ile tasarlanan kod blokları if-else yapısı ile de yapılabilecek olsa da daha sade ve karmaşıklığı önleyebilecek bir yapıya sahip olması nedeniyle kullanılmaktadır. 


   Switch-case yapısının çalışma mantığı incelediğinde öncelikle switch ifadesi içerisinde bulunan parantez işleme alınır ve içerisinde bulunan ifadenin değeri hesaplanır. 


    Hesaplanan değerle eşleşen case ifadesi bulunursa, o bloktaki akış çalıştırılır. 

    Eğer hiçbir case bloğu ile switch ifadesindeki koşul değeri eşleşme sağlamazsa default bloğundaki kodlar çalıştırılır. 

   Break ifadesi, her case bloğundan sonra mutlaka kullanılmalıdır. Çünkü istenen kod bloğu çalıştırılmış olmasına rağmen, break ifadesi kullanılmazsa switch dışına çıkılmadan aşağıdaki case bloklarına doğru akış devam eder.


DÖNGÜLER

    Programlama dillerinde tasarlanan akış yapısı birçok kez çalıştırılabilir. 

  Tekrarlanan akışı çalıştırabilmek için kod bloğu bir kez yazılır ve döngü ifadeleri ile tekrar tekrar çalıştırılır. 

  Programlama dillerinin temel yapılarından olan döngüler neredeyse her dilde aynı yapıya sahiptir. 

    C# programla dili incelendiği zaman karşımıza dört farklı döngü yapısı çıkmaktadır. 

    Bunların Bazıları;

  1. for Döngüsü
  2. while Döngüsü
  3. do-while Döngüsü
  4. foreach Döngüsü
 olarak tanımlanmıştır. 

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Csharp Eğitim Dünyası © 2023 - 2024
Powered By Ebubekir Bastama(EBS), Designed by EÇK Yazılım

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.